Blog kategorie
Nowy czy poleasingowy? Kupujemy dobrego laptopa!

Laptopy konsumenckie produkowane są tak, żeby jak najbardziej obniżyć ich cenę. Wykorzystuje się najtańsze podzespoły i inne elementy, tak aby na półce sklepowej laptop taki kosztował jak najmniej. Najważniejsza jest cena, która musi być jak najniższa, mniej zwraca się tu na aspekty takie jak wydajność czy trwałość.  Taki sprzęt nie będzie służył swojemu właścicielowi zbyt długo. Zazwyczaj ledwie dotrwa do gwarancji.


Klasa business rządzi się innymi zasadami. Tu cena nie jest priorytetem. Liczy się przede wszystkim jakość, trwałość i wydajność. Laptopy w tej klasie wykonane są z trwałych materiałów, wydajnych komponentów, najlepszych wyświetlaczy LCD. Cena gra drugorzędną rolę. W związku z tym, laptop businessowy o podobnych parametrach jest 2-3 krotnie droższy od laptopa konsumenckiego.


W internecie znajdziemy oferty sprzedaży używanych zarówno laptopów businessowych, jak i konsumenckich. Wybór powinien być jednoznaczny. Laptop konsumencki używany jest przez 5-8 lat i sprzedawany bez gwarancji, bardzo często z ukrytymi wadami i zużytymi podzespołami. Laptop businessowy użytkowany był maksymalnie 3 lata, ponieważ tyle trwa leasing w zachodnich korporacjach.
Po zakończeniu leasingu laptop trafia do profesjonalnej firmy zajmującej się przygotowaniem laptopów do dalszej sprzedaży. Tam zostaje sprawdzony, wyczyszczony, oraz dokładnie przetestowany. Ponieważ stopień zużycia jest różny dla poszczególnych egzemplarzy, laptopy dzieli się na klasy. Klasa „A” to urządzenia o najniższym stopniu zużycia, z niewielkimi, wizualnymi defektami, tj. np.: Niewielkie rysy na obudowie. Klasa „B” to urządzenia, które oprócz zarysowań mogą mieć drobne wgniecenia. Obydwie klasy to w 100% sprawne laptopy na które otrzymują Państwo gwarancję na okres od 6 do 12 miesięcy. Jest jeszcze klasa „C”, ale są to urządzenia, które nie powinny trafić do sprzedaży, ponieważ mają dużo więcej wad tj. np.: uszkodzone zawiasy czy rysy na matrycy.


W naszej ofercie dostępne są laptopy głównie klasy „A”. Są to laptopy marki Dell wersja Latitude, HP seria Elitebook oraz Lenovo z serii Thinkpad. Marki te charakteryzują się najwyższą (legendarną) jakością, a sprzęty, jako nowe, kosztowały od 4 do 8 tyś. złoty.

Decyzję, czy kupić nowego laptopa czy poleasingowego zostawiamy Państwu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl